پزشکی

ساخت وبلاگ

777751_405

برای استفاده اصولی و درست از شبکه های اجتماعی بهتر است از برخی روش ها کمک بگیرید توصیه می کنیم در ابتدا بدانید برای چه وارد این نوع شبکه ها و برنامه های دنیای مجازی می شوید و کارتان در این نوع فضاها چیست؟

 در دورانی که ارتباطات  ممکن است نوعی کالا محسوب شود و روابط آنلاین ممکن است غیر قابل اعتماد بنظر برسند، هوشیاری دیگر فقط بالا بردن آگاهی‌ تان نیست. باید بتوانید ارتباطی معنادار با اطرافیان و خودتان برقرار کنید. با این هدف، ۱۰ روش برایتان لیست کرده‌ایم که می‌توانید برای استفاده هوشمندانه از رسانه های اجتماعی  آنلاین از آنها استفاده کنید.

۱. قصد و نیت خودتان را بدانید.

محققان هفت دلیل روانشناختی را برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند: تصدیق، توجه، تایید، تحسین، ادعا، اطمینان و شمول. قبل از اینکه چیزی در این رسانه‌ها به اشتراک بگذارید از خودتان سوال کنید: آیا به دنبال این هستم که دیده شوم یا تاییدم کند؟ آیا برای برآوردن این نیاز کار سازنده‌تری نیست که بتوانم انجام دهم؟

۲. خودِ واقعی‌تان باشید.

همه ما شخصیت‌هایی داریم که دوست داریم آن را حفظ کرده یا پیشرفتش دهیم. برای نشان دادن خود واقعی‌تان باید از ته قلبتان حرف بزنید. در رسانه‌های اجتماعی درمورد چیزهایی صحبت کنید که واقعاً برایتان مهم هستند. اگر نیاز به حمایت دارید، تقاضا کنید. وقتی با خودتان صادق باشید، راحت‌تر می‌توانید از زمان حال استفاده کنید.

۳. اگر می‌خواهید مطلبی به اشتراک بگذارید، همیشه اول از خودتان بپرسید: حرف درستی است؟ لازم است؟ مثبت است؟

گاهی اوقات در رسانه‌های اجتماعی فکرهایی را بدون اینکه توجه کنیم چه تاثیری ممکن است بر مخاطبینمان داشته باشد، به اشتراک می‌گذاریم. به سادگی ممکن است فراموش کنید که چه تعداد دوست مجازی دارید که مطالبتان را می‌خوانند.

 دویست نفر را اگر یکجا جمع کنید، جمعیت قابل‌توجهی می‌شود اما در حالت مجازی و آنلاین این عدد به نظرتان بی‌اهمیت می‌رسد. قبل از اینکه مطلبی را در اینترنت به اشتراک بگذارید، از خودتان بپرسید آیا ممکن است کسی از این مطلب آسیب ببیند؟

۴. با محبت در رسانه‌ها پاسخگو باشید.

هرازگاهی در صفحه توییترم از دیگران سوال می‌کنم که «امروز برای کمک کردن به شما کاری از دستم برمی‌آید؟» این یک راه ساده برای نشان دادن محبت در رسانه‌های اجتماعی است البته بدون اینکه چیزی در مقابل انتظار داشته باشید. با کمک کردن به یک غریبه، امکان ارتباط نزدیک با دوستان مجازی را پیدا خواهید کرد.

۵. امروز تجربه کنید، بعداً به اشتراک بگذارید.

گرفتن یک عکس با تلفن‌همراهتان و آپلود کردن در اینستاگرام یا فرستادن آن برای دوستانتان کار ساده‌ای است. ولی این توجه شما را به آن تجربه در آن زمان محدود می‌کند. همچنین صمیمیت شما را هم کمتر می‌کند زیرا مخاطبین زیادی را در تجربه‌تان شریک می‌کنید.

همانطور که دوست دارید گفتگوهای درونی‌تان را کمتر کنید تا بتوانید از زمان حال بیشتر لذت ببرید، همین کار را هم باید با گفتگوها و به اشتراک‌گذاری‌های اینترنتی‌تان کنید.

۶. فعال باشید نه واکنشی.

ممکن است بخاطر همه بروزرسانی‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی‌تان صورت می‌گیرد، ایمیل دریافت کنید یا گوشی همراهتان تمام اینها را به شما گزارش دهد.

این مجبورتان می‌کند زمان زیادی در روز را به این فکر کنید که به فلان پست یا نظر جواب بدهید یا نه. رویکرد دیگری که می‌توانید داشته باشید این است که خودتان انتخاب کنید که کی وارد بحثی شوید و از زمانی که آفلاین هستید برای تقویت جنبه‌های دیگر زندگی‌تان استفاده کنید.

۷. با توجه کامل پاسخگو باشید.

خیلی‌ها بدون اینکه مطلبی را خودشان بخوانند آن را به اشتراک می‌گذارند یا بعد از یک نگاه گذرا به یک مطلب درمورد آن نظر می‌گذارند. اگر بزرگترین هدیه‌ای که می‌توانیم به کسی بدهیم توجه‌مان است، رسانه‌های اجتماعی به ما این امکان را می‌دهند تا سخاوتی نامحدود در این زمینه داشته باشیم. البته شاید نتوانیم پاسخ همه را بدهیم اما با فکرشده جواب دادن تغییر شگرفی ایجاد خواهیم کرد.

۸. از رسانه‌های اجتماعی در موبایلتان کمتر استفاده کنید.

تحقیقی در سال ۲۰۰۹ نشان داده است که ۴۳ درصد از کاربران گوشی‌های همراه چندین بار در روز از اینترنت بر روی تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند. محققان این را توجه جزئی مستمر نامیده‌اند: وقتی به طور مداوم برنامه‌ها را اجرا می‌کنید تا مطمئن شوید چیزی از نظرتان دور نمانده است.

اگر تصمیم دارید که دسترسی خود به تلفن همراه را محدود کنید، شاید از خیلی خبرهای مجازی بی‌خبر بمانید ولی از اتفاقاتی که جلو چشمتان می‌افتد دیگر غافل نخواهید شد.

۹. فراموش کردن را تمرین کنید.

شاید نادیده گرفتن بعضی بروزرسانی‌ها نامهربانانه باشد، اما بعضی وقت‌ها لازم است برای مهربان بودن با خودمان وقت بگذاریم. به خودتان فرصت دهید که جریانات دیروز را فراموش کنید. با این روش، دیگر لازم نخواهد بود که خودتان را وقف همه بروزرسانی‌هایی کنید که از روی آن گذشته است.

۱۰. از رسانه‌های اجتماعی لذت ببرید!

اینها فقط پیشنهاداتی هستند که کمکتان می‌کنند در زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی هدفمند عمل کنید و به هیچ عنوان اصول قطعی نیستند. غریزه خود را دنبال کنید و از این رسانه‌ها لذت ببرید. اگر وقتی تکنولوژی در دسترستان نیست بتوانید هوشمندانه عمل کنید، وقتی در دسترستان باشد هم همینطور رفتار خواهید کرد.

وب سایت مردمان:

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 193 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:27

782485_979

اگر می خواهید میان نگرش خود را به زندگی محک بزنید توصیه می کنیم از این روش کمک بگیرید و با این تست های جالب اندازه آن را بسنجید نگرش به زندگی تاثیر زیادی بر کیفیت ادامه آن دارد

برای هر سوال از یک تا پنج، یک مورد را انتخاب کنید. پنج برای مواردی که کاملا موافقید و یک برای مواردی که با آنها مخالف هستید.

1- به ملیتم افتخار می کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

2- اگر متوجه شوم مغازه داری اجناس تاریخ گذشته را می فروشد، حتما به او اعتراض می کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

3- والدین باید از سنین پایین خوب و بد را به فرزندانشان بیاموزند.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

4- بیشتر مردم، خوش ذات و پاک نیت هستند.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

5- من همیشه به فکر آینده هستم و برای آینده ام برنامه ریزی می کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

6- سعی می کنم با افراد مختلف بدون توجه به موقعیت و مقام شان، یکسان برخورد کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

7- هر چه بیشتر در مورد دنیا و انسان ها اطلاعات کسب کنیم، دنیا به مکان امن و بهتری برای مان تبدیل می شود.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

8- در مورد میزان خشونت و جرائم در جامعه ام به شدت نگرانم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

9- معتقدم همیشه حق با مشتری است.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

10- تعداد افرادی که نمی توانم به آنها اعتماد کنم، خیلی کم است.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

11- خیلی سریع می بخشم و فراموش می کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

12- همیشه به صراحت در مورد اینکه چه انسانی هستم و چه باورهایی دارم صحبت می کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

13- تمام انرژی ام را صرف می کنم تا کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

14- وقتی خوشحال هستم که دیگران دوستم داشته باشند و به من احترام بگذارند.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

15- از افرادی که کلیشه ای فکر می کنند، خوشم نمی آید.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

16- سعی می کنم دیگران را درک کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

17- عادت ندارم زیاد انتقاد کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

18- مشتاق شاد کردن دیگران هستم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

19- برایم عجیب است که دستانم را در جیبم کنم و راه بروم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

20- گاهی پذیرفتن عقاید دیگران برایم سخت است و مرا عصبی می کند.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

21- تلاش می کنم در وزن نرمال و ایده آلی باشم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

22- به طور کلی ما خودمان برای خودمان شانس می آفرینیم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

23- بیشتر از دیگران لبخند می زنم و می خندم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

24- همیشه خانه ام را تمیز و مرتب نگه می دارم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

25- هرگز در اولین دیدار کسی را از روی ظاهرش قضاوت نمی کنم.

1 □    2 □    3 □    4 □    5 □

هیچ کس با نگرشی خاص و مشخص متولد نمی شود. نگرش در افراد به شیوه های مختلفی ایجاد می شود؛ مثلا تجربه ارتباط مستقیم با افراد و موقعیت های مختلف بر زندگی ما تاثیرگذار است؛ برای نمونه والدین از جمله افرادی هستند که بیشترین تاثیر را بر ما می گذارند. به همین دلیل عقاید و باورهای بسیاری از ما به خانواده هایمان شبیه است. نگرش ما چیزی است که بیش از خود ما توسط دیگران درک می شود و مورد توجه قرار می گیرد.

نگرش افراد در شرایط مختلف تغییر می کند و این تغییر می تواند مثبت یا منفی باشد. گاهی اوقات تلاش برای تغییر دادن نگرش یک نفر می تواند نتیجه داشته باشد و در مورد برخی افراد که انعطاف پذیر نیستند، معمولا اثری ندارد.

روانشناسان و جامعه شناسان معتقدند نگرش در این موارد به کمک افراد می آید:

– نگرش برای انسجام بخشیدن به دانش و آگاهی ما در مورد تمام جهان به کار می رود و در این مواقع به ما کمک می کند تا از دنیا معنای بهتری برای خود بسازیم.

– نگرش به اطرافیان شما کمک می کند بیشتر شما را بشناسند و با عقاید و اهداف تان در زندگی آشنا شوند.

– پاداش هایی که از جهان مان می گیریم و مجازات هایی که می شویم، همه حاصل نگرش ما به زندگی و وقایع هستند. شاید وقتی شما واقعه ای را بد می دانید، فرد دیگری که نگرشی متفاوت با شما دارد، آن را پاداشی از جهان می بیند. به عنوان مثال وقتی در خیابان با اتومبیل تان در حال رانندگی هستید و ناگهان تصادف کوچکی می کنید، شاید از دید شما این اتفاق ناخوشایند باشد اما فرد دیگری همین اتفاق را مثبت بنامد؛ چرا که شاید این اتفاق موجب شده است او مدتی معطل شود و از یک اتفاق ناگوارتر در امان بماند.

امتیازات:

امتیاز 90 تا 125

به طور کلی شما نگرش خوبی به زندگی دارید. نه تنها بسیار مثبت اندیش هستید، بلکه از عهده کارها و مسئولیت هایی که به شما محول می شود، به خوبی برمی آیید. نگرش مثبت شما توجه اطرافیانتان را نیز جلب می کند و موجب می شود در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق باشید و در جایگاه خوبی قرار بگیرید. شما شرایط خوبی دارید، نیازی نیست که خودتان را تغییر دهید.

امتیاز 65 تا 89

امتیاز شما نشان می دهد که نگرش مثبتی به زندگی دارید اما هنوز هم جای پیشرفت دارید. بدانید هر چه نگرش تان به زندگی مثبت تر باشد، بهتر می توانید زندگی تان را بسازید؛ چرا که از فرصت ها ناامید نمی شوید و در عوض آنها را جدی می گیرید. شما با نگرش مثبت تان به زندگی حتی می توانید فرصت های خوبی برای دیگران نیز ایجاد کرده و به موفق تر شدن آنها کمک کنید. نگرش مثبت حتی انگیزه شما را هم بالاتر می برد.

امتیاز کمتر از 65

نگرش مثبت و داشتن انگیزه در زندگی امروزی بسیار مهم است. وقتی به یک مغازه می رویم، انتظار داریم مغازه دار نه تنها اطلاعات کافی در مورد محصولاتش داشته باشد بلکه برای کمک به مشتری نیز با اشتیاق رفتار کند. او باید رضایت و خوشحالی مشتری اش را بخواهد، اشتیاق همان انگیزه و نگرش مثبتی است که فرد به اطرافیانش منتقل می کند.

امتیاز شما نشان می دهد که بسیاری اوقات و در اتفاقات مختلف نیاز دارید که نگرش تان به وقایع را تغییر دهید. بد نیست برای کمک به خودتان یک بار دیگر پاسخ های تان به سوالات را بازنگری کنید؛ به خصوص در مواردی که امتیاز کمتر از 3 را انتخاب کرده اید. در این موارد باید با دقت و توجه بیشتری نگرش خودتان را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید.

اگرچه انگیزه و نگرش ما بیشتر اوقات تحت تاثیر عوامل مختلف شکل می گیرند اما خوب است که هر از گاهی خودمان را مورد بازنگری قرار دهیم و جایی که حس می کنیم نگرش و باورهای مان نیاز به تغییر دارند، بیشتر روی آنها کار کنیم تا به این ترتیب زمینه موفقیت خود را بیشتر فراهم کنیم. با این کار می توانیم از زندگی مان بیشتر لذت ببریم و روابط بهتری را تجربه کنیم.

مجله موفقیت – زهرا خراسانی:

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 201 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:27

با-این-قرص-صوتی-بدنتان-را-به-کنسرت-ببرید-26-1

این قرص سرشار از هیجان و شور و شوق است و می تواند تاثیرات زیادی روی روح و روان شما بگذارد با بلعیدن آن کنسرتی درون بدنتان به راه می افتد و با یک جشن در تالار درونتان مواجه خواهید شد

یک هنرمند اهل کشور چک، وسیله ای هنری را به صورت آزمایشی ساخته است که با قورت دادنش می توانید از داخل بدنتان موسیقی گوش کنید. آیا آماده این ریسک هستید؟

 قورت دادن این «قرص صوتی» به شما این احساس را می بخشد که انگار وسط یک سالن کنسرت با یک سیستم صوتی قوی ایستاده اید و تمام این اتفاق ها درون بدن شما رخ می دهد. طراحی این قرص در سه مدل متفاوت بر اساس سرعت تمپو از 95 ضرب در دقیقه، 130 ضرب در دقیقه و 143 ضرب در دقیقه تشکیل شده است که می توانید به سلیقه و میل خودتان به موسیقی یکی از آنها را امتحان کنید.

با-این-قرص-صوتی-بدنتان-را-به-کنسرت-ببرید-26-2
بعد از خوردن آن، یک ساعت طول می کشد تا از طریق بخش فوقانی دستگاه گوارش شما عبور کند. سپس وقتی آتش بازی شروع شود درد بسیار شدیدی را در ناحیه لگنی خود احساس می کنید که ممکن است شما را از این شجاعتی که به خرج دادید منصرف کند. وقتی این درد تمام شود یک پالس تکرارشونده در شکم شما اتفاق می‌افتد که احساسی آمیخته از خارشک، بی قراری هیجان و شادی زیاد به شما دست می دهد. در این مرحله بدنتان به اوج موسیقایی می رسد به طوری که یک جشن 10 ساعته در بدن شما به پا است که نمی توانید متوقفش کنید زیرا این قرص صوتی هیچ مکانیسمی برای خاموش کردن ندارد.

این موضوع نسبتاً دردناک و خطرناک به نظر می رسد ولی شاید هم خیلی خوب باشد. پزشکان و متخصصان پلیمر که در طول ساخت این وسیله به این هنرمند چک که نامش ژان پوپ است مشاوره می دادند به مردم هشدار داده اند که هرگز چنین چیزی را قورت ندهند. مصرف کننده این قرص باید خودش ریسک این کار را بپذیرد و مسئولیت هر مشکلی را که ممکن است برای سلامتش پیش آمد قبول کند. این هشدارها که ظاهراً بسیار اثرگذار بوده اند موجب شد که این کمپین در 11 فوریه بسته شود، به طوری که از 150 هزار یورویی که انتظار می رفت تنها 148 یورو جمع آوری شد؛ بنابراین مشخص نیست که آیا این قرص هیچ وقت به تولید انبوه می رسد یا خیر.

اما باوجوداین همه کارهای عجیب و غریبی که از بشر سر می زند، بعید نیست که افراد بسیاری بخواهند برای یک‌بار هم که شده این قرص طرب‌انگیز را امتحان کنند.

انتهای پیام

منبع:

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 198 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:27

20

آموزش تصویری  و گام به گام این شیرینی دو رنگ ترکیه را در ادامه  مطلب یاد بگیرید

مواد لازم:
کره 250 گرم
روغن مایع 1 استکان
شکر 1 لیوان
نشاسته گندم 4 قاشق
کاکائو 2 قاشق سرپر
آرد 3.5-4 لیوان

espiral
espiral1
espiral2
espiral3
espiral4
espiral5
espiral6
espiral7
espiral8
espiral9
espiral10
espiral11
espiral12
espiral13

طرز تهیه :

در یک کاسه کره نرم شده گذاشته  رویش روغن مایع؛ شکر,نشاسته گندم را با هم مخلوط کرده و  آرد را کم کم میریزیم  ورز میدهیم تا خمیری شود که بدست نچسبد سپس این خمیر را دو قسمت کرده  به تصفش 2 قاشق کاکائو می ریزیم  و ورز میدهیم  به نصف دیگر 2 قاشق آرد می ریزیم  و خوب ورز میدهیم  این دو خمیر نه زیاد سفت و نه زیادنرم شود روی میز کار کاغذ محافظ پهن کرده سپس  نصف  خمیر  ساده و کاکائویی ر در اندازه متوسط باز میکنیم  دقت کنید زیاد نازک نشود حالا این دو خمیر را به آرامی روی هم قرار می دهیم  کناره های ان را با دست مرتب میکنیم  و با کمک کاغذ محافظ به آرامی رول میکنیم  و خوبروب میکنیم و محکم می بندیم  در یخچال بمدت 15-20 دقیقه قرار می دهیم  خمیر دیگر را هم به همین شکل درست میکنیم  و در یخچال قرا رمی دهی سپس از یخچال در آورده  و به ضخانت 1 سانت برش میزنیم  در فر 170 درجه از قبل گرم شده بمدت 20 دقیقه قرار میدهیم

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 186 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:45

diet food

این خوراک رژیمی و سالمی است توصیه میکنیم در برنامه غذایی خود از این رسپی استفاده کنید

مواد لازم:
کلم بروکسل نصف  بسته
پیاز کوچک 12 عدد
سیب زمینی 1 عدد
هویج 1 عدد
روغن زیتون 5 قاشق
رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه
طرز تهیه :
ابتدا کلم بروکسل را تمیز کرده ساقه ها و برگهای زرد آن را جدا میکنیم  و خوب شسته و خشک می کنیم سپس سیب زمینی و هویج را پوست کنده و در اندازه متوسط خرد میکنیم  در یک قابلمه متوسط  روغن زیتون و  پیاز را ریخته 2 دقیقه تفت می دهیم  سپس کلم بروکسل را اضافه کرده و بمدت 1 دقیقه تفت می دهیم  سپس سیب زمینی, هویج, نمک و فلفل سیاه می ریزیم و مخلوط میکنیم  در آخر رب گوجه فرنگی را  داخل مقداری آب  حل کرده می ریزیم 20 دقیقه بپزد تا سبزیجات نرم شوند

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 199 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:45

56465496

 می خواهیم از خواص موز بهمراه دارچین بیشتر بگوییم این خوراکی بسیار مغذی و  مفید است و می تواند گزینه خوبی برای اطفال باشد استفاده از این ترکیب بسیار اثر بخش و درمانگر است و تاثیرات زیادی روی سلامتی ما میگذارد

موز یکی از بهترین میوه هایی است که باید صبح ها و دروعده صبحانه مصرف شود اما در بررسی های دقیق تر نشان داده شده است که  خوردن موز به عنوان صبحانه به تنهایی کافی نیست زیرا یک میوه تقریبا اسیدی است و فقط 25 درصد آن قند است.

موز به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم، منیزیم و فیبر شناخته شده است،علاوه بر اینها درموز قند نیز وجود  دارد و مانند این یک شیرین کننده‌ی طبیعی است که باعث می شود سطح قندخون در بدن تغییر کند. در ابتدا با مصرف موز احساس خوبی خواهد داشت اما به زودی احساس خستگی و گرسنگی می کنید .

گفتنی است؛ هرگز نباید موز را بلافاصله پس از غذا موز مصرف کنید زیرا دوباره هم میل به غذاخوردن را در شما به وجود می آورد هم احساس خستگی خواهید کرد. اما خیلی ها موز دوست دارند و با این شنیدن این یافته ها احساس نارحتی و نگرانی پیدا می کنند اما لازم نیست  نگران باشید و برای همیشه استفاده از موز را کنار بگذارید ما برای استفاده موز راه حلی را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای آنکه مصرف موز این عوارض را نداشته باشد بهتر است موز را به همراه یک  چربی سالم یا چاشنی های غذایی مصرف کنید تا کمک  کند که اسید موجود در موز خنثی شود و سرعت متابولیسم قند بدنتان کاهش پیدا کند و بتوان با مصرف موز از فواید پتاسیم، فیبر و منیزیم موجود در موز استفاده کنیم بدون آنکه قند درون آن ضرری به بدنتان برساند.

خوردن موزدر وعده صبحانه همراه کره بادام زمینی و یا دارچین می تواند قندخون را کاهش دهد و احساس کسالت و خستگی را از بین ببرد.

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 161 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:45

cake 3

این کیک خیلی لذیذ است و وقتی ان را با چاقو برش میدهیم و داخلش میوه وجود دارد ظاهر زیبایی هم پیدا میکند

مواد لازم:

تخم مرغ 3 عدد

روغن مایه از 1 لیوان 1 انگشت کمتر

شیر 1 لیوان

شکر 1.5 لیوان

شکلات دانه ای نصف لیوان

کاکائو 2 قاشق سرپر

بکینگ پودر 1 پاکت

وانیل 1 پاکت

زغال اخته تازه 1 لیوان یا میوه دیگر

آرد 3 لیوان

طرز تهیه :

ابتدا تخم مرغ و شکر  را در یک ظرف ریخته ده دقیقه مخلوط کرده تا  سفید رنگ شود ابتدا مواد مایع را باهم مخلوط کرده  سپس مواد خشک را مخلوط میکنیم  و به مخلوط اضافه میکنیم  سپس آرد را کم کم اضافه میکنیم  و مخلوط میکنیم   در یک ظزف شکلات های دانه ای را به مقداری آرد آغشته کرده ( برای اینکه ته ظرف نماند) به مایه کیک اضافه کرده و با قاشق تخته هم میزنیم  در قالب کیک چرب شده و آرد پاشی شده  نصف مایه کیک را می ریزیم سپس ذغال اخته ریخته در فر 180 درجه بمدت 50 دقیقه می پزیم  سپس رویش را تزیین میکنیم

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 233 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:34

cake1

این رسپی مثل کیک های قنادی خوشمزه است  در خانه این کیک قنادی ماند را آماده کنید  مواد آن در هر خانه ای پیدا می شود

مواد لازم:

شکر نصف لیوان

روغن مایع 1 استکان

شیر 1 لیوان

تخم مرغ 2 عدد

بکینگ پودر 1 پاکت

وانیل 1 پاکت

شکلات تلخ 1 پاکت 80 گرمی

کاکائو 1 قاشق سرپر

آرد 2 لیوان

رویه:

شکلات تخته ای و پودر قند

طرز تهیه :

 ابتدا شکر و تخم مرغ  را دریک کاسه می ریزیم و با میسر بمدت 5 دقیقه مخلوط میکنیم  تا سفید رنگ شود روغن مایع را می ریزیم و  و به هم زدن ادامه می دهیم شیر را ریخته و دوباره هم میزنیم  شکلات به طریق بن ماری ذوب شده را می ریزیم و به مخلوط کردن ادامه می دهیم  در حینی که هم میزنیم  مخلوط کاکائو, بکینگ پودر , وانیل و آرد الک شده را هم اضافه می کنیم  خوب مخلوط شود در فر 180 درجه از قبل گرم شده بمدت 40 دقیقه قرار می دهیم وقتی کیک پخت روش شکلات و پودر قند می ریزیم  شما رویش را هرطور که خواستید تزیین کنید

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 227 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:19

PCOS

در مورد عارضه تنبلی تخمدان چه میزان اطلاع دارید این بیماری در اثر چه مشکلاتی در زنان پدید می آید با چه روش هایی قابل درمان است و با چه عواملی قابل پیشگیری می باشد نشانه های بارز برای بروز آن کدامند؟

معرفت غفاری نوین عضو هیات مدیره انجمن جنین شناسی ایران  اظهار داشت : (PCO تنبلی تخمدان) یکی از شایع ترین اختلالات غدد درون ریز خانم ها در سنین باروری و شایع‌ترین علت نازایی ناشی از عدم تخمک‌گذاری محسوب می شود همچنین با تأثیر بر روی روند تولید مثل ، موجب کاهش قدرت باروری، افزایش سقط و مشکلات مادر و جنین در دوران بارداری می شود.

وی ادامه داد: این بیماران در اکثر موارد به علت اختلالات هورمونی طولانی مدت و همراه با چاقی با عوارض مهم دیگری چون دیابت و فشارخون در سنین بالاتر نیز مواجه می شوند. رایج ترین علت ازدیاد آندروژنی با منشاء تخمدانی و نیز پرمویی درزنان، تخمدان های چند کیستی می باشد.

 غفاری نوین  بیان کرد: PCO با پیشگیری و درمان به موقع می توان علاوه بر بهبود تولید مثل از عوارض جدی آن که ممکن است در آینده برای بیمار ایجاد گردد، پیشگیری کرد علاوه بر این از موارد دیگر افزایش بیش از حد بافت چربی می باشد  که می‌تواند باعث پسرفت شاخص‌های سلامتی، از جمله کاهش میانگین طول عمر و یا کاهش کیفیت زندگی گردد.

وی در خصوص دومین کنگره بین المللی تولید مثل و اولین کنگره بین­المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری،خاطرنشان کرد:‌  این کنگره،  29 الی 31 اردیبهشت ماه سال 95  با هدف آشنایی بیشتر متخصصان زنان و زایمان، جنین شناسی، ارولوژی، غدد، اطفال، بیماری­های داخلی، انکولوژی، روانپزشکی، علوم آزمایشگاهی، پزشکی اجتماعی، آسیب شناسی، بیولوژی تولیدمثل، زیست شناسی تکوینی جانوری، علوم تشریحی، مامایی، ارتقاء سلامت و آموزش بهداشت، مشاوره، علوم اجتماعی وغیره برگزار می شود.

 انتهای پیام/

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 215 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:40

898

با چه روش هایی می توانیم دندان هایمان را جرم گیری کنیم و به آن ها جلا دهیم توصیه های مهم برای این امر کدامند سفید کردن دندان ها با چه روش های خانگی امکانپذیر است برای رسیدن به این امر از چه توصیه هایی باید پیروی کنیم

محمدرضا حسینی، دندان‌‌پزشک گفت: جرم‌های دهان و دندان حاصل از رسوب املاح موجود در بزاق دهان است. سطح داخلی دندان‌های جلویی فک پایین افرادی ک فشردگی دندان، پروتر ثابت و یا اورتودنسی دارند بیشتر از افراد معمولی مستعد جرم است و توصیه می‌شود این افراد هر سه یا چهار ماه یک بار برای جرم‌گیری اقدام کنند ولی برای افراد عادی هر شش‌ماه یکبار توصیه می‌شود.

حسینی افزود: باید بدانیم رنگ‌هایی که داخل دهان‌اند برخی منشأ خارجی دارند مثل لکه‌های غذایی جا مانده که با جرم‌گیری و سفید کردن دندان قابل رفع است.

وی ادامه داد: رسوب‌های سفت شده موجود در دهان و دندان را با مواد طبیعی نمی‌توان برداشت به همین دلیل به بیمار توصیه می‌شود که جرم‌گیری را یک بار به طول کامل انجام دهد و پس از آن برای آن که دیگر جرم در دهان و بالای لثه شکل نگیرد از خمیردندان‌های ضد جرم که دارای پیرو فسفات است استفاده کند تا از بروز جرم جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: برای سفید کردن دندان‌ها در خانه و برای از بین بردن رنگ‌های ناشی از مواد خوراکی و لکه‌هایی که منشأ خارجی دارد می‌توان یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با چند قطره آب اکسیژنه مخلوط کرد و با کمک مسواک این غیر حاصل شده را به دندان‌ها زد و بعد آن‌ها را به طور کامل آبکشی کرده و از دهان خارج کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری قلبی دارند باید توجه ویژه‌ای نسبت به جرم دندان‌هایشان داشته باشند چرا که میکروارگانیسم‌های موجود در داخل‌ دهان می‌تواند برای دریچه‌های قلب مشکل ساز باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 186 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:40

می خواهیم دستور تهیه مرغ با سس مخصوص را در این مطلب به شما آموزش دهیم طعم دلچسب و عطر ترخون این غذا همه را مجذوب خود میکند بهتر است برای یکبار هم شده آن را امتحان کنید

ترخون عطر و طعم دلپذیری دارد. برای خوش طعم شدن سرکه، چندین ساقه ی کامل ترخون را شسته، بتکانید و در شیشه ی سرکه قرار دهید. دقت کنید که ترخون ها از آب خشک شده باشند.

مرغ با سس ترخون

مواد لازم:

فیله مرغ: 4 عدد

سرکه سفید: 125 میلی لیتر

قرص سوپ (طعم مرغ): 1 عدد

آب: 250 میلی لیتر

ترخون خشک: 1 قاشق غذاخوری

خامه: 175 گرم

ترخون تازه (خرد شده): 1 قاشق غذاخوری

چند ساقه ترخون برای تزیین غذا

طرز تهیه:

فیله ها را با نمک و فلفل سیاه نیمکوب مزه دار کنید و در تاوه بزرگی بچینید. سرکه، قرص سوپ خرد شده و آب را روی فیله ها بریزید. مایع بایستی روی فیله ها را بگیرد. ترخون خشک را اضافه کرده و روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی که مایع جوشید، حرارت را کم کرده و فیله ها را 15 دقیقه بپزید.

فیله ها را از تاوه بیرون آورده و گرم نگاه دارید. مایع داخل تاوه را صاف کرده و روی حرارت متوسط دوباره بجوشانید تا به  ⅔ برسد.

خامه را اضافه کرده و سس را دوباره بجوشانید تا مقدارش به نصف برسد. سپس ترخون های خرد شده را اضافه کنید. فیله ها را ورقه کنید. در ظرف دلخواه تون بچینید و سس را رویشان بریزید. اگر دوست دارید، با چند ساقه ترخون تزیین کنید.

این غذا را باکمی نان سبوس دار و سالاد نوش جان کنید.

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 184 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 0:16

 2775aac830dc20060992c465f1a727c1c3258497

بهتر است سعی کنید همیشه دید مثبتی داشته باشید و نسبت به آینده خو شبین باشید از افکار بدبینانه و منفی دوری کنید و اجازه ندهید طرز فکرتان را خراب کنند چون موجب برهم خوردن آرامش و اعصاب شما خواهند شد

مریم‌السادات دربندی» در رابطه با مشکل قضاوت بد و منفی برخی از افراد اظهار کرد: شخصیت هر فرد متشکل از دو بخش اصلی است بخشی از آن مربوط به ذات و خصوصیات ژنتیکی فرد است که آن را از والدین خود به ارث می‌برد و بخش دیگر شامل مواردی است که به‌صورت اکتسابی و توسط یادگیری از محیط به دست می‌آید.

وی افزود: هر کس بر اساس شخصیت خود و شناختی که نسبت به محیط پیرامونش دارد می‌تواند به قدرت تجزیه‌وتحلیل و تفسیر دست یابد البته برای تجزیه‌وتحلیل کردن هر موضوع و قضاوت در مورد پیرامون خود و آدم‌هایی که اطراف ما هستند جدای از شخصیتی که داریم فاکتور دیگری هم مؤثر است و آن موضوع مقابل ما است.

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت ایلام اضافه کرد: ما هرگز به خاطر یک موضوع یا حادثه ناراحت نمی‌شویم بلکه ناراحتی استرس و افسردگی‌های ما به خاطر نگاهی است که به آن موضوع یا حادثه داریم. اگر ما نگاه خوبی به پیرامون خود داشته باشیم و به اتفاق‌هایی که برایمان می‌افتد با نگرش مثبت نگاه کنیم همه‌چیز خوب خواهد بود اما اگر نگاهمان منفی باشد حتی آنچه خوب است و در ذات خود خیر و نیکی است را بد می‌بینیم همه قضاوت‌های غلطی که نسبت به آدم‌ها یا موضوع روا می‌داریم ناشی از همین نگرش غلط است.

دربندی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی به دلیلی اختلال شناختی افراد همه‌چیز را تعمیم می‌دهند آن‌ها جز را به‌کل و یک موضوع رفتاری غلط را به زیر سؤال بردن شخصیت فرد نسبت می‌دهند و با این تعمیم کلی همواره در قضاوت دچار مشکل هستند.

وی در ادامه به روش‌های دور کردن قضاوت بد و منفی در رابطه با دیگران اشاره کرد و گفت: اولین قدم این است که شما متوجه باشید آیا راجع به مردم قضاوت غلطی دارید یا حتی در مورد خودتان با اشیای اطرافتان نگاه منفی دارید یا خیر، قدم دوم اینکه پیش‌گویی و ذهن‌خوانی نکنید بیایید ذهن‌خوانی و این پیش‌گویی‌ها را کنار بگذاریم و در مورد هم پیش‌داوری نکنیم، قدم سوم اینکه عجول نباشید تا چیزی را ندیده‌اید یا نشنیده‌اید در موردش اظهارنظر نکنید.

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت ایلام یادآور شد: در قدم چهارم باید مشورت کنید و برای قضاوت و تصمیم‌گیری در مورد کارهایتان با آن‌هایی که در کارهای زندگی روزمره شما نقش دارند مشورت کنید اگر به گمان شما مشاوران خوبی در اطرافتان نیستند با یک مشاوره صحبت کنید قدم پنجم اینکه شفاف‌سازی و گفت‌وگو را به‌عنوان یک عادت در خودتان نهادینه کنید تنها با این راه‌حل است که سوءتفاهمی ایجاد نمی‌شود و قضاوت غلطی صورت نمی‌گیرد.

(ایسنا)

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 192 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 0:16

989696

با مصرف بی وریه و غیر اصولی قرص آهن باعث آسیب به بدنتان خواهید شد بهتر است در مصرف آن ها تعادل را رعایت کنید و سعی کنید مانع بروز آسیب های ناشی از آن به بدنتان شوید و از روش های طبیعی این ماده را دریافت کنید

در این تحقیق، محققان تاثیر آهن را بر روی سلول های اندوتلیل انسانی موجود در رشته رگ های خونی در محیط آزمایشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
آنها مقداری دارونما و محلول آهن ۱۰ میکرومولار را به رشته سلولی افزودند. سپس ژن های موجود در سلول ها را مورد مطالعه قرار داده و دریافتند که در مدت ۱۰ دقیقه، سلول قرارگرفته در معرض محلول آهن شروع به ایجاد مکانیسم های ترمیم DNA نمود.
به گفته محققان دانشگاه امپریال لندن، پزشکان باید بر میزان آهن تجویزی در قالب درمان های استاندارد نظارت داشته باشند چراکه آهن می تواند تاثیر سوء بر بدن انسان داشته باشد.
آهن مولفه اصلی هموگلوبین بوده، رنگدانه ایی که مسئول رنگ قرمز خون است. کمبود آهن غالباً با تولید هموگلوبین تداخل پیدا کرده و موجب «آنمی» می شود. مشخصه بروز آنمی یا همان کم خونی, احساس خستگی, سرگیجه, تنگی نفس, گرفتگی عضلات پا، و صورت رنگ پریده است.
علاوه بر تجویز مکمل های آهن از سوی پزشکان، مصرف برخی میوه ها و سبزیجات هم می تواند به مقابله با کمبود آهن کمک کند. سبزیجات برگ سبز، خرما و چغندر از جمله مواد حاوی آهن هستند.

خبرگزاری مهر

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:02

مصرف انبه چه خواص و فوایدی برای بدن ما دارد چه ارزش غذایی دارد این میوه چه خواص درمانی دارد ویتامین ها و املاح موجود در آن چگونه اند می خواهیم از فواید بی نظیر آن در پیشگیری از سرطان بیشتر بدانیم

به گفته محققان، انبه حاوی ترکیبات متعددی است که دارای ویژگی های ضدسرطانی و ضدالتهابی هستند.

میوه انبه حاوی ترکیباتی نظیر ویتامین C و بتاکاروتن، و همچنین چندین ترکیب پلی فنولیک نظیر اسیدگالیک به همراه پلیمرهای بزرگ تر آن موسوم به گالوتانین است که با فعالیت های ضدسرطانی و ضدالتهابی مرتبط هستند.

محققان دانشگاه A&M تکزاس در یک آزمایش پایلوت انسانی، ۱۱ داوطلب سالم در رده سنی ۲۱ تا ۳۸ سال را که روزانه به مدت ۱۰ روز ۴۰۰ گرم انبه مصرف می کردند مورد بررسی قرار دادند. آنها در طول مدت ۱۰ روز، نمونه های خون و ادرار این شرکت کنندگان را هر روز جمع آوری کردند.

شرکت کنندگان از یک هفته قبل از شروع مطالعه، از خوردن خوراکی ها و مکمل های غذایی حاوی منابع بالای اسید گالیک نظیر توت ها، انگور و چای خودداری کرده بودند.

دکتر سوزان مرتنز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: به منظور تعیین تاثیرات احتمالی این ترکیبات پلی فنولیک بر سلامت انسان در زمان مصرف این ماده خوراکی، ابتدا باید نحوه متابولیسم این ترکیبات در بدن مطالعه می شد.

بعد از بررسی نمونه های ادرار و خون داوطلبان، هفت متابولیت اسید گالیک در ادرار افراد سالم شناسایی شد و مشخص شد که دو متابولیت میکروبی به میزان قابل توجهی بعد از ۱۰ روز مصرف انبه دفع شدند.

وجود متابولیت های اسید گالیک و پیروگالول در ادرار انسان بعد از ۱۰ روز مصرف انبه نشاندهنده جذب، متابولیسم و دفع مشتقات گالویل انبه است.

به گفته دکتر مرتنز، «نتایج این تحقیق نشان می دهد که انبه دارای پتانسیل گنجانده شدن در رژیم غذایی به عنوان منبع غنی اسید گالیک و گالوتانین است و به همین خاطر از ویژگی های ضدالتهابی و ضدسرطانی برخوردار است.»

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 20:17

انجام سونوگرافی های مکرر می تواند آسیب های جدی به جنین وارد کند سقط جنین ناشی از سونوگرافی های متعدد یکی از این آسیب هاست می خواهیم عوارض ناشی از انواع سونوگرافی های مضر را بشناسیم

کار‌شناس رادیولوژی گفت: سونوگرافی ۳ بعدی و ۴ بُعدی که بدون دلیل تجویز می‌شوند، آسیب‌‌های فراوانی برای جنین به همراه دارد.

نعمت الله بلند اظهارداشت: یکی از معضلاتی که در حوزه رادیولوژی به چشم می‌خورد این است که برخی پزشکان عادت به دستور انجام عکس‌های رادیولوژی و سی‌تی اسکن بسیار دارند؛ بر این اساس، مراجعات به رادیولوژی بسیار زیاد است؛ افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز تصویربرداری برای انجام روش‌های تشخیصی از قبیل ام‌ آی آر, رادیولوژی, سی‌تی‌اسکن, ماموگرافی و سونوگرافی، به‌ قدری است که اخیراً هشدار متخصصان رادیولوژی در مورد میزان خطرات اشعه این روش‌های تشخیصی بیشتر شده است.

این کار‌شناس رادیولوژی هشدار داد: گاهی برای مادران باردار سونوگرافی 3 بعدی و 4 بُعدی بدون دلیل تجویز می‌شود که تبعات آن شامل آسیب‌های وارده به جنین است؛ آسیب‌هایی که کاملا برگشت‌ناپذیرند و شامل نارسایی های مختلف و حتی سقط می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی پزشکان بدون معاینه، بلافاصله بیمار را به بخش رادیولوژی ارجاع می‌دهند؛ البته بیماری که به مطب مراجعه کرده معمولاً مورد معاینه کافی قرار می‌گیرد و عکس با دقت بیشتری تجویز می‌شود اما در اورژانس، پزشک بدون معاینه دستور به انجام رادیولوژی می‌دهد.

بُلند گفت: علاوه بر اینکه درخواست‌های مکرر برای رادیولوژی، هم برای بیمارستان و هم برای خود بیمار هزینه‌بر است، اشعه ایکس برای سلامت پرسنلی که با این اشعه سر و کار دارند نیز خطرناک است؛ مثلاً حد مجاز برای یک پزشک رادیولوژیست در طی روز، انجام 15 مورد رادیولوژی است اما درخواست‌های زیاد موجب می‌‍شود انجام رادیولوژی روزانه به 50 مورد هم برسد.
فارس

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 20:17

article-2650991-1E89903C00000578-286_634x753

امروزه بیماری های ناشی از آلرژی در خردسالان به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است شما می توانید با خاک بازی و حضور اطفال در طبیعت مانع این امر شوید توصیه می کنیم کودکانتان را در این زمینه راحت بگذارید

براساس تحقیقات، کشور انگلستان یکی از کشورهای در معرض آلرژی شدید است و در سال‌های اخیر میزان موارد اگزما و تب یونجه رد این کشور 3 برابر قبل شده است و همین‌طور میزان مراجعه بیماران مبتلا به شوک آنافیلاکسی، شدیدترین نوع واکنش آلرژیک، 6 برابر شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران دلایلی چون افزایش سطح بهداشت، استریل خانه و وسایل خانگی، شست‌وشوی دست با انواع صابون به ویژه صابون‌های ضدباکتری و ضدمیکروب را دلیل کاهش سطح قوای سیستم ایمنی بدن در مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌ها و بروز التهاب به شکل آلرژی در بدن افراد می‌دانند.

پژوهشگران کالج لندن اعتقاد دارند تمیزی بیش از حد وسایل خانه و شست‌و شوی بیش از حد دست‌ها می‌تواند باعث ضعف سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها و نیز بی‌اثر شدن آنتی بیوتیک‌ها برای مقابله با بیماری‌ها و عفونت‌ها شود.

کارشناسان سایر عوامل از جمله عدم تغذیه نوزاد با شیر مادر و مصرف شیر خشک، به دنیا آمدن نوزاد به طریق سزارین، وسواس والدین برای تمیزی خانه و مصرف غذاهای محرک و آلرژی‌زا را در رشد تصاعدی آلرژی در سال‌های اخیر در جهان مؤثر می‌دانند.

پژوهشگران همچنین دریافته‌اند نوزادانی که در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که نظافت در آنها بیش از حد رعایت نمی‌شود کمتر دچار انواع آلرژی می‌شوند.

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند تحت نظارت آنها کودکان به انجام بازی در طبیعت، دست زدن به گل‌ها، گیاهان و حتی خاک باغچه‌ها بپردازند تا بدن آنها با انواع میکروب‌ها و آلودگی‌ها سازگاری پیدا کند و به این ترتیب ابتلا به آلرژی در آنها کمتر شود.

منبع: دیلی میل

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:33

766066_296

یک خانم همیشه باید چه وسایلی درون کیف خود داشته باشد اهمیت وجود آن ها درون کیف خانم ها به چه دلیل است وسایل ضروری برای هر خانمی را در این مطلب ذکر کرده ایم با ما در ادامه مطلب همراه باشید

 شاید با خود بگویید که آیا حمل تمام این وسایل، ضروری است یا نه؟ این یک تجربه زنانه است! پس به آن اعتماد کنید. هر کدام از این وسایل را که در کیف تان ندارید پس برای بیرون رفتن هم آماده نیستید. یک خانم همیشه باید برای هر چیزی، هر کسی و هر زمانی آماده باشد. با داشتن این وسایل در کیف تان، همیشه آماده خواهید بود!

کیف لوازم آرایش

این احتمالا یکی از مهم ترین وسایلی است که هر خانم باید در کیف خود داشته باشد. کیف آرایش شما حداقل باید شامل ریمل مژه، خط چشم و رژ لب باشد. این سه محصول شما را برای هر جایی که بخواهید بروید، آماده می سازد!

خوشبوکننده دهان

بوی بد دهان بعد از غذا، یک اتفاق اجتناب ناپذیر است. یک خانم همیشه باید برخی از این خوشبوکننده ها مانند آدامس و اسپری را در کیف خود داشته باشد تا لبخند زیبای خود را حفظ کند.

عطر

یک محصول فوق العاده ضروری! یادتان نرود که یک خانم همیشه باید خوشبو بشد.

عینک آفتابی و جعبه آن

وقتی که تابش خورشید کم می شود و شما در معرض نور خورشید نیستید، باید عینک خود را در داخل جعبه اش بگذارید و در کیف تان قرار دهید. گذاشتن عینک روی سر خود را فراموش کنید!

آب نبات و شکلات

برای لحظاتی که ممکن است دچار سرگیجه شوید، وجود یک آب نبات یا شکلات یک کمک بسیار بزرگ برای تعدیل احوال تان و افزایش انرژی است. پس از وجود آن در کیف تان غافل نشوید.

کرم مرطوب کننده دست

گاهی اوقات دست هایتان نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. هر خانمی باید یک کرم در کیفش داشته باشد. اولین و مهم ترین قانون زیبایی را در مورد دست هایتان فراموش نکنید: رطوبت رطوبت رطوبت!

فایل ناخن

فایل ناخن آیتمی است که هر خانم باید در کیف خود داشته باشد! این فایل به شما کمک می کند در طول مدتی که بیرون از خانه هستید، زمان خود را با ناخن شکسته سپری نکنید! این وسیله از این اتفاق ناگوار جلوگیری می کند.

کیف پول

این لیست بدون وجود کیف پول اصلا کامل نمی شود! کیف پول تان باید به اندازه ای باشد که برای پلو های نقد و کارت های اعتباری تان فضا داشته باشد.

ضدعفونی کننده

ضدعفونی کننده دست را به لیست وسایل ضروری که هر خانمی باید در کیفش داشته باشد، اضافه کنید. داشتن این وسیله نه تنها شما را به دشت خوشبو جلوه می دهد، بلکه میکروب های دست شما را نیز از بین می برد.

پد و دستمال کاغذی

به همراه داشتن یک پدر و دستمال کاغذی، ضروری تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید! وسایلی که فقط برای دوره ای خاص نباید در کیف تان باشد. می دانید که همیشه اتفاقات را نمی شود پیش بینی کرد. وجود این وسایل در کیف تان شما را از پریشانی و نگرانی این زمان ها می رهاند.

ماهنامه دیده بان – مینو ارسلان:

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 224 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:33

783215_500

چرا مردم اکثر شایعات را باور می کنند علل مهم باورکردن انواع شنیدنی ها چیست چرا به این حالت دچار می شوند افسانه ها و باورهای رایج چرا به سرعت در باور آن ها جای میگیرند

 اندام تحتانی زنی که روی او جراحی پلاستیک شده بود، هنگام نشست و برخاست برای یک فیلم تمرینی اینستاگرام منفجر شد». این تیتر در ماه ژوئیه در یک وب سایت اخبار قلابی ظاهر شد و چندین رسانه بی حواس آن را خبر کردند و همین بود که یکی از منزجرکننده ترین شایعات رایج سال متولد شد. چه می شود که افسانه های مدرن ناگهان چنین گل می کنند؟

شماری از تحقیقات نشان داده اند که انسان ها معمولا بعضی اطلاعات مشخص را بهتر از سایر موارد به خاطر می سپارند؛ مثلا اطلاعاتی که بتواند به زنده ماندن مان کمک کند یا کمک کند جفت پیدا کنیم. در یکی از این تحقیقات، از شرکت کنندگان خواسته شد شایعه ای رایج را بخوانند، آن را از حفظ از نو بنویسند و سپس نسخه خود را به نفر بعدی برسانند (مثل بازی در گوشی رایج). در پایان این زنجیر، آن افسانه هایی که موضوع شان می توانست کارایی اجتماعی یا مربوط به بقا داشته باشد (برهنگی، عنکبوت و از این جور چیزها) دقیق تر از بقیه به خاطر آورده شد – تئوری تکامل هم همین را پیش بینی می کند.

بسیاری افسانه های محبوب هشدارهایی پنهان در خود دارند. وقتی محققان 220 افسانه رایج را تحلیل کردند به این نتیجه رسیدند که بیشتر آنها از خطر سخن می گویند تا از مزایا. چنین چیزی با عقل جور درمی آید: از آنجا که از نظر تکامل، باور به خطری قلابی ضرر کمتری دارد از باور نداشتن به خطری واقعی، بهتر است.

ما توازن را با احتیاط بیش از اندازه راجع به خطرها حفظ کنیم. و در واقع، طبق یافته های محققان، شرکت کنندگان هم گفته هایی راجع به موضوعاتی همچون سگ های شپرد آلمانی یا جراحی لیزیک را وقتی باورپذیرتر می دانند که خطری مثل حمله سگ یا دوربینی چشم در آنها آمده باشد.
تحقیقات دیگر نشان می دهد که ما شاید انگیزه داریم تا نه فقط افسانه های هراسناک را باور کنیم که آنها را پخش هم بکنیم – به اشتراک گذاشتن اطلاعات راجع به خطرهای موجود می تواند به ما تصویر قابل اتکاتری بدهد. وقتی شرکت کنندگان در یک تحقیق دو توصیف درباره یک محصول را خواندند که در دومی به خطری اشاره شده بود («اگر در هنگام نصب برنامه، کلیدهای کنترل را فشار دهید، این نرم افزار می تواند به هارد دیسک تان صدمه بزند»)، نویسنده این دومی را ماهرتر از اولی دانستند.

یکی از نظریه های انتقال فرهنگی می گوید که داستان ها، افسانه ها و مفاهیم مذهبی بیش از هر زمان، وقتی احتمال بقا دارند که قدر کافی عناصر آشنا داشته باشند تا باورکردنی به نظر برسند اما در عین حال دو یا سه عنصر «غیرطبیعی» هم داشته باشند که آنها را به یادماندنی کند – به این پدیده می گویند MCI یا «حداقل میزان (کمینه) غیرطبیعی بودن».

در یک مطالعه 45 نسخه اینترنتی از داستان «ماری خونین» مشهور تحلیل شد (در این داستان می گویند اگر اسم «ماری» را سه بار جلوی آینه بگویی، او می آید و گوینده را می کشد). معلوم شد شمار متوسط عناصر غیرطبیعی 36/2 بودند.

دانستن این که شایعه ای رایج حقیقت ندارد لزوما ما را در مقابل پخش شدن آن مصون نمی کند. تحقیقی تازه که قرار است در «ژورنال روانشناسی تجربی: عمومی» چاپ شود نشان می دهد که خواندن جمله ای غلط (مثلا «اقیانوس اطلس بزرگترین اقیانوس در زمین است») باعث می شود احتمال این که افرادی که آن را برای بار دوم می بینند، فکر کنند واقعا درست است، بالا رود – حتی اگر در هر دو مورد بدان ها گفته شده باشد که این عبارت می تواند غلط باشد و حتی اگر نشان دهند که می دانند که در واقع اقیانوس آرام، بزرگترین اقیانوس است.

در معرض چیزی قرار گرفتن باعث آشنایی با آن می شود؛ و این باعث باورپذیری آن می شود – حتی وقتی آدم اطلاعات دقیق تری داشته باشد. خلاصه این که داستان اعضای بدن که پس از جراحی پلاستیک در حال انفجارند حالا حالاها قرار است دهان به دهان بچرخد.

مجله روشن – شیوا دلداری:

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:33

56c5895c491b4

غش یا سنکوپ چه علائم و هشدارهایی دارد می خواهیم با مشخص کردن علت آن از بروز آن در افراد مختلف پیشگیری کنیم این عارضه چگونه قابل درمان است افراد دیابتی و خانم های باردار بیشتر در معرض آن قرار دارند

غش یا سنکوپ به دلیل کاهش ناگهانی جریان خون به مغز رخ می‌دهد.

برخی از شایع‌ترین علل غش کردن عبارتند از:

ریتم غیر طبیعی قلب: اگر ضربان قلب به طور قابل توجهی کاهش یابد یا سریع شود، فشار خون ممکن است سقوط کرده و غش کردن به دنبال آن بروز کند. در این میان علل متعددی منجر به ریتم غیر طبیعی قلب می‌شوند؛ از برخی داروها گرفته تا پرکار بودن غده تیروئید.

سنکوپ وازوواگال: سنکوپ وازوواگال (وازودپرسور) نوع شایع سنکوپ در اشخاص طبیعی بوده و عموماً رایج است. عواملی چون ترس، خستگی مفرط، استرس‌های روحی به خصوص در در اتاق‌های گرم و شلوغ، صدمات و درد زمینه ساز بروز آن هستند.

سندرم سینوس کاروتید: عارضه‌ای است که بر اثر مسدود شدن شریان کاروتید و کاهش خون رسانی به مغز منجر به ضعف می‌شود.

سنکوپ در اغلب موارد خوش خیم است ولی در برخورد با این افراد مشخص کردن نوع سنکوپ جهت درمان‌های اورژانسی ضروری است.

اگر شما می دانید یا گمان می‌برید که در حال رفتن به سوی ضعف یا غش هستید، دراز بکشید و ترجیحاً در موقعیتی باشید که پاهایتان را بلند کرده‌اید. این کار جریان خون به مغز را تشویق می‌کند.
بررسی علت‌های زمینه‌ای برای درمان غش و جلوگیری از حملات بیشتر مفید است.

برای مثال اگر شما مبتلا به دیابت نوع 2 هستید، توصیه به ورزش منظم و داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای جلوگیری از بروز غش است.

اگر شما با تزریق و یا دیگر روش‌های پزشکی دچار غش می‌شوید، قبل از این کار با پزشک یا پرستار خود مشورت کنید. توصیه این است که در حالت دراز کشیده، تزریق برای شما انجام شود.

nhs،

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 17:30

+656

مهمترین علت های بروز درد در هنگام رشد در اطفال چیست با چه عواملی دچار درد رشد می شویم چگونه می توانیم مانع این امر شویم و روشهای درمانی برای این مشکل کدامند؟

 دردهای ناشی از رشد بیشتر به صورت احساس گرفتگی در هر دو پا خود را نشان می‌دهند و آن هم در ساق و یا مچ پا. این دردها ران را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند.

این دردها البته منجر به عدم توانایی کودک در راه رفتن نمی‌شود و هیچ ارتباطی با لنگ زدن، آسیب و یا عفونت ندارد.

اگر درد فقط در یک پا بود، احتمالاً درد ناشی از رشد نمی‌تواند باشد و در این موارد باید حتماً کودک خود را برای معاینه نزد پزشک ببرید.

علت این دردها ناشناخته است هرچند این دردها در کودکان فعال یا کودکانی که مفاصل انعطاف پذیرتری دارند، بیشتر شایع است.

درد ناشی از رشد در خانه اغلب درمان می‌شود و آنها با دادن برخی داروها مانند پاراستامول یا ایبوپروفن. گاهی اوقات یک مسکن قبل از خواب و بعد از یک روز فعال می‌تواند درد در هنگام شب را کاهش دهد.

هیچ گاه از آسپیرین استفاده نکنید، چون احتمال ابتلای کودک به نشانگان رأی (یک عارضه نادر مغزی وخیم که به مصرف آسپیرین در کودکان مربوط است) وجود دارد.

با این حال ماساژ عضلات ساق پا و مفاصل و یا استفاده از بسته‌های گرما نیز مفید است.

کفش‌های حمایتی نیز منجر به پیشگیری از دردهای ناشی از رشد می‌شود.

nhs

- - , .

پزشکی...
ما را در سایت پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2112 pezeshkyar بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 17:30